Bikecheck: Ghost Lector FS World Cup Anne Terpstry. Vítězný bajk Cape Epic 2024

Osm neuvěřitelných vítězství v řadě během osmi dní vybojovaly Anne Terpstra a Nicole Koller z Ghost Factory Race týmu nejen díky svým schopnostem, ale také díky skvělé výbavě. Magazín mtbs.cz přinesl exkluzivní bikecheck bajku Anne Terpstry, na kterém celý závod Cape Epic 24 odjela. S jejich dovolením článek sdílíme.

Autor:  Petr Bureš, Foto Jan Němec

 

imge973e9cf982a25b0e8bb8086f708eff7

 

Ghost Lector Anne Terpstry

Formaci Ghostu se v letošním Cape Epicu dařilo. Málokdo má na svém kontě vyhraných osm z osmi etap a to se letos dvojici Anne Terpstra a Nicole Koller podařilo. Nemalou měrou se na tom podílel samozřejmě také zvolený materiál, který si nyní krátce představíme v podání biku Anne Terpstry.

Základem je celoodpružený XC závodní karbonový model Ghost Lector FS World Cup se 120 mm zdvihy na obou kolech, ovšem další dílky specifikace už se od sériovky docela dost liší.

Začneme podvozkem. Ten veze Anne od Rock Shoxu, a jak možná vidíte z přiožených obrázků, jde o poměrně čerstvou novinku v podání bezdrátově ovládaného ekosystému Flight Attendant, který využívá bezdrátové jednotky na vidlici i tlumiči Rock Shox SID, ale pro svůj optimální chod zpracovává data i z wattmetru na klikách a info od AXS řazení.

 

Ghost-susp

 

Pohon je zde osazený Sram XX SL AXS T-Type a jeho součástí jsou zde karbonové kliky osazené 32z. převodníkem s integrovaným Quarq wattmetrem.

 

Ghost-pohon

 

Brzdy jsou zde čtyřpístkové Level Ultimate v nejlehčím Ultimate Stealth provedení s odlehčenými dvoudílnými Sram Centerline X kotouči.

 

Ghost-kolobrzdy

 

Další nepřehlédnutelnou libůstkou, kterou Anne Terpstra vozí již několikátým rokem, jsou karbonové šestipaprskové loukotě od německé značky Bike Ahead Composites, které jsou obuty do Maxxis Aspen plášťů v rozměru 29x2,35" nafoukaných vpředu na 1,1 a vzadu pak na 1,3 baru.

Celkem veze Anne na svém biku čtyři nabíjecí baterie Sram AXS, přičemž ta čtvrtá je umístena na Rock Shox Reverb AXS teleskopické sedlovce. Zajímavostí je také to, že zde Anne dává přednost staršímu typu "pádlových" řadících páček, resp. ovladačů před těmi novými.

 

Ghost-sedlo

 

Nářadí je na biku poschováváno hned na několika místech. Ve středové ose je opravná sada na defekty, dvojici bombiček nese jeden z košíků na láhev. Další nářadí je v řídítkách a spojka řetězu je schovaná pod oběma gripy.

 

Ghost-naradi

 

Celokarbonový integrovaný kokpit má Anne jen 680 mm široký a s 55 mm dlouhým představcem.

Ghost je známý tím, že jeho XC speciály nevynikají super nízkou hmotností, nicméně závodní bike Anne Terpstry váží velice slušných 10,6 kg se vším, co vidíte na fotkách včetně nářadí, bombiček a spol. Sériovka přitom bez doplňků váží jen 10,2 kg.

 

img610a70902b71e76c9126b24c93a56038   img2c23cc950d8d769f0c6d4ddceedcf4fd