Ve čtvrtek se jedou časovky, v sobotu hromadné závody všech kategorií vyjma Elite. Těmi šampionát ve slovenských Bánovcích nad Bebravou vyvrcholí v neděli. Mezi favority podle dosavadního průběhu sezony patří i tým ATT Investments. Jak se dívá na letošní sezonu majitel a manažer ATT Investments Radim Kijevský?
PhotoCredit: ATT Investments
Před začátkem sezony jste zveřejnili dva hlavní výsledkové cíle: vítězství v Europe Tour a zisk mistrovského titulu. V nejaktuálnějším žebříčku jste pátým světovým a nejlepším evropským kontinentálním týmem. Jaká je v tomto ohledu sezonní prognóza, jejímž předělem je mistrovství ČR?
Na obou cílech nic neměníme, ale velmi dobře víme, že jde o cíle velmi ambiciózní. Pochopitelně nás těší, že se nám v evropském žebříčku kontinentálních týmů daří držet první příčku a pracujeme na tom, abychom zvýšili pravděpodobnost, že tomu tak bude i na konci sezony. Co se týče mistrovského dresu, ten by byl už jen pověstnou třešinkou na dortu. Jsem ale realista a jako takový vím, že ani jedna věc nebude vůbec jednoduchá, jelikož kvalita soupeřů, ať už zahraničních, tak domácích, neustále roste.
Na tomto postavení se podílí celý tým závodníků, ale zároveň je jasně vidět, že výsledkově máte v rukávu dvě esa: sprintera Boguslawského a univerzála Budzinského, který je dokonce lídrem světového kontinentálního žebříčku. Vypadá to, že angažování silné polské skupiny se vyplácí?
Výběr závodníků pro letošní sezonu se podařil velmi dobře. Na druhou stranu jsme angažovali vysoký počet 19 závodníků, takže by bylo naivní si myslet, že vše bude probíhat hladce a bez potíží. Přicházejí dlouhodobá zranění, pokles výkonnosti, mezilidské vztahy v komunitě závodníků atd., takže je stále co řešit. Pozitiva ale jednoznačně převažují. Koneckonců jinak bychom těžko dosáhli výsledků, které z nás dělají nejúspěšnější evropský kontinentální tým. A co se týče polských jezdců, byla to dobrá volba. A že jsou nejvíc výsledkově vidět dva z nich, je přirozeným vývojem daným specifikou cyklistiky. Vše je podřízeno úspěchu týmu, tudíž celý tým pracuje vždy na závodníka s momentálně nejlepší formou.
Právě počet dosažených vítězství je vedle bodového zisku v rámci žebříčku UCI druhým nejcennějším ukazatelem úspěšnosti týmu. V tomto ohledu jste třetím týmem světa mezi kontinentálními celky, když vykazujete 10 výher ze závodů z kalendáře UCI, což byl váš celoroční zisk v předešlých dvou letech. Na základě tohoto stavu, kde leží hodnota spokojenosti po skončení sezony?
Žádné konkrétní číslo ode mě nečekejte. Jsme samozřejmě s tím, co se nám v dosavadním průběhu sezony i v tomto ukazateli podařilo, velmi spokojeni. I nadále se budeme snažit dělat maximum pro úspěch celého týmu, což by se mělo promítnout do celkových výsledků. Takže pokud by se nám druhá část sezony povedla minimálně stejně dobře jako ta první, budeme určitě všichni spokojeni.
Oproti celosezonnímu cíli, který lze v průběhu roku cíleněji ovlivňovat a korigovat, tak jednodenní silniční závod na mistrovství republiky je o dost významněji zasažitelný nepředpokládatelnými vlivy. Nepředpokládám, že mi odhalíte podrobnou taktiku, ale jak jste v hrubých obrysech připraveni?
Udělali jsme a stále děláme to, co považujeme za nejprospěšnější pro úspěch týmu. A to i směrem k mistrovství republiky. Jsem přesvědčen, že tým je dobře připraven po všech stránkách. Aby naše práce došla naplnění v podobě mistrovského dresu, je naším přáním, ale velmi dobře víme, že jde o jeden závod, v němž se může stát cokoli.
Navíc v sázce jsou tituly dva: v časovce a při hromadném závodě. Jsou pro vás oba případné tituly rovnocenné, nebo je dres silničního šampiona jasně nejvíc?
Každý vyhraný závod je výsledek dobře odvedené práce a každý titul je titul mistra republiky. Získat dres mistra republiky je náš cíl. Ale pokud bych musel volit mezi titulem českého šampiona a celoročními výsledky na mezinárodní scéně, druhé bude mít přednost. Na mezinárodní úrovni se nám daří velmi dobře a já doufám, že k tomu v druhé polovině tohoto týdne přidáme i titul domácího šampiona. Všichni, co jedou časovku, se připravují co nejsvědomitěji, a já věřím, že každý z kluků nechá na trati co nejvíce v ten daný den.
Dva z pěti pohárových závodů jste vyhráli. Dva dá se říci protaktizovali. Jak velké to bylo a je poučení do mistrovského závodu?
Je pravda, že jsme dva závody protaktizovali. Jak známo, člověk se učí celý život. Důležité je, abychom se z chyb dokázali poučit. Navíc je lepší udělat chybné rozhodnutí v závodech menšího významu, než v těch nejdůležitějších. Pro nás to bylo užitečné ponaučení do všech závodů a to i zahraničních.
Mistrovský závod je specifický i tím, že se jednak jedou dva mistráky v jednom, i tím, že se na startu objeví jezdci z týmů vyšších divizí.
Samozřejmě si uvědomujeme specifika mistrovského závodu a tomu přizpůsobíme taktiku. Máme velmi dobrý tým závodníků a máme i zkušené trenéry a sportovní ředitele, takže předpoklady zvládnout závod jak na samotné silnici, tak z doprovodného auta máme velmi dobré. Počítáme s tím, že závod bude náročný a že je potřeba do něj jít s pokorou a chytrostí.
V sobotu se jede společné mistrovství U23 a vy budete obhajovat loňský titul Matyáše Fialy. Jak si tenhle závod stojí v rámci vaší hierarchie týmových cílů v rámci mistrovství republiky?
Mistrovský závod U23 bereme stejně zodpovědně jako každý jiný závod o titul mistra republiky a neexistuje varianta, že někdo odstartuje a bude se šetřit na neděli anebo závod nedokončí, aby v neděli na tom byl lépe. Takový přístup by byl ostudný.
V Maďarsku bude obhajovat titul z časovky váš jezdec Barnabás Peák a v Polsku ze silničního závodu Norbert Banaszek. Jak vypadají prognózy v tomto směru?
Co se týče Maďarska, tak doufáme, že Barnabáš potvrdí své kvality a o obhajobu zabojuje nejlepším možným způsobem. S obhajobou polského titulu to bude podstatně horší. Jede se totiž oproti loňsku v mimořádně kopcovitém terénu. Ale úplně bez šancí na dobrý výsledek nejsme, i na takový profil máme želízka v ohni. A já věřím, že polští jezdci v našich dresech udělají maximum pro co nejlepší výsledek, což ostatně dělají v průběhu celé dosavadní sezony.