TEST: Ghost Poacha Pro - hodně zdvihu, hodně rychlosti

Test vyšel na Dolekop.com a vybíráme z něj to nejdůležitější. Ghost Poacha Pro je momentálně nejostřejší model značky – 180 mm zdvihu vpředu i vzadu, karbonový rám a vývoj s podpisem Tomáše Slavíka. Otázka zní: je to „jen“ bikeparkový stroj, nebo univerzál na tvrdé traily?

Rám a platforma: stabilita z těžiště, mullet bez kompromisů

Nový plně karbonový rám se svými výraznými vzpěrami vypadá jinak než cokoli od Ghostu dosud. Jednodílná zadní stavba je zavěšená nízko přes dvojici vahadel; tlumič i hlavní hliníkové přepákování sedí těsně nad středem – těžiště je nízko a kolo je citelně stabilní. Poacha přichází jako mullet (29"/27,5"); pro dvě 29" kola není při plném zdvihu prostor. Traction Link 3.0 nabízí výbornou oporu ve středu zdvihu, minimální pohupování při šlapání a citlivý začátek chodu – výsledkem je překvapivě efektivní stoupání i při 180 mm. Flipchip (High/Low) mění BB o −7 mm a úhly (−0,5° hlavový / −1° sedlový); rám je kompatibilní s dvojkorunkou a má sjezdovou homologaci.




Komponenty a kokpit: výkon pod kontrolou

Odpružení nese Fox 38 Factory + Fox X2 Factory, brzdy TRP DH-R EVO (220/203 mm) mají sílu i dávkování na „DH“ úrovni. Pohon Shimano XT 1×12, kola DT Swiss F 1900 a pláště Continental Kryptotal (vpředu měkká směs s enduro výztuhou, vzadu střední směs s DH casingem) sází na jistotu a odolnost. Teleskop TranzX funguje spolehlivě (S 160 mm, M/L 180 mm, XL 210 mm). Kokpit je nízký – krátká hlavová trubka + nízká řídítka dávají fourcrossový feeling (podle všeho Slavíkův rukopis).




Jízdní vlastnosti: komfortní, hbitější, než byste čekali

Poacha reaguje na impulzy rychle, pumpuje a sbírá rychlost na vlnách jako málokteré 180mm kolo. Ve stoupáních drží posed „nad zdvihem“, ve sjezdech zůstává stabilní a čitelný i v rozbitém terénu. Hmotnost cca 18,3 kg na papíře nepůsobí subtilně, v praxi se však díky efektivitě pružení a nízkému těžišti ztrácí. Geometrie je jinak „v normě“ kategorie; sedlový úhel 79° potěší jezdce, co rádi „tlačí“ pod sebe. Reach lze jemně doladit otočením hlavového složení o ±5 mm.



Verdikt

Ghost Poacha Pro je freeridově-endurový tahoun, který spojuje masivní stabilitu s nečekanou hbitostí. Pokud hledáte stroj na velké rychlosti, skoky a tvrdé traily, ale nechcete trpět do kopce, Poacha překvapí právě účinností šlapání a podporou ve zdvihu.

Plusy:
+ Traction Link 3.0 – výborná opora ve zdvihu, minimální pohupování
+ Silná brzdová soustava (TRP DH-R EVO 220/203) a top odpružení Fox Factory
+ Stabilita díky nízkému těžišti, mullet s výhodami (ovladatelnost, brzdění)
+ Sjezdová homologace, kompatibilita s dvojkorunkou, flipchip High/Low
+ Praktická ochrana: spodní kryt rámu, vodítko s bash guardem

Mínusy:
– Vyšší hmotnost (cca 18,3 kg) – zvoleno „za odolnost“
– Nízký kokpit nemusí sedět každému (zejména mimo bikepark)
– Bez vnitřního úložiště v rámu
– Mullet jen v této konfiguraci (29/27,5); 29/29 není možné

Celou recenzi si můžete přečíst zde: Test: Ghost Poacha Pro – hodně zdvihu, hodně rychlosti