Třetí nejlepší evropský kontinentální tým ATT Investments vstupuje do nové sezony se sedmnácti jezdci včetně osmi nováčků

Na tradiční úvodní listopadový kemp ve Špindlerově Mlýně dorazilo všech sedmnáct cyklistů, s nimiž ATT Investments podepsal smlouvu na další sezonu. Je mezi nimi osm nových tváří. Třetí příčka mezi evropskými kontinentálními týmy uplynulé sezony je předpokladem ještě kvalitnějšího závodního programu.

Foto: Filip Bezděk

 

Už potřetí hostil úvodní soustředění ATT Investments Amenity Resort. Od úterka do pátku bylo na programu především všeobecné seznamování včetně představení závodního programu. Co se týče pohybu, tradičně se nejezdilo na kolech, ale chodilo po horách. Bajky přijdou na řadu v prosinci na jižní Moravě.

Z letošní sestavy se v Krkonoších sešli Pavel Camrda, Tomáš Jakoubek, Jan Kašpar, Jakub Otruba, Jiří Petruš, Michal Schuran, Matúš Štoček, Daniel Turek a Márton Dina.

Jakubu Otrubovi tedy jeho námluvy s jedním Pro týmem a třemi World týmy nedopadly. O demotivaci ale nemůže být ani řeč. Jakub je dle vlastního vyjádření odhodlán jít do přípravného období s ještě větším nasazením s cílem pokusit se o postup výš v dalším roce.

Nové tváře bude tým postupně představovat v následujících dnech na sociálních sítích.

Změny v sestavě tým oproti letošku podle mých odhadů zkvalitnily, což byl také cíl. A tím, že zůstal Jakub Otruba, vstupujeme do sezóny jednoznačně silnější“ řekl šéf a majitel týmu Radim Kijevský.

 

4   5

 

Závodníci budou i v dalším roce sedlat kola Lapierre, opatřená vypletenými sety FFWD a osazená komponenty Shimano Dura Ace Di2. Letošní závodní modely přecházejí na pozici tréninkových bicyklů a modely 2024 se stanou novými závodními stroji.

Dresy opět vyrobí italská značka Alé. Změny nebudou výrazné, přestože dojde k jejich upgradu.

Závodní program je v podstatě připravený. V průběhu sezóny sice může dojít ke změnám, ne však zásadním. Jako třetímu evropskému kontinentálnímu týmu v roce 2023 podle žebříčku UCI mají organizátoři závodů nejnižší kategorie povinnost umožnit týmu ATT start na těch závodech, o které projeví zájem. To je samo o sobě nejpodstatnějším předpokladem zkvalitnění také závodního programu.

Nejprestižnější jsou závody vyšší než dvojkové kategorie. Letos jich tým absolvoval osm a v příštím roce by jich mělo být ještě více. V plánu jsou nově jedničkové etapové závody v Itálii, Francii a Rakousku, stejně jako závody absolvované letos v Estonsku, Chorvatsku i Rumunsku, samozřejmě budou zařazeny také závody Czech Tour a Okolo Slovenska. Vedení týmu vyvíjí opětovně úsilí dostat se vedle Okolo Maďarska i na druhý etapový závod kategorie 2.Pro Okolo Slovinska.

 

6   2

 

Změny nastaly také v řadách zaměstnanců. Na pozici sportovního ředitele se posunul Jaromír Friede, sekundovat mu budou vicemistr světa v cyklokrosu Petr Dlask, který pozici zastával už v předešlých letech a nováček na postu Vojtěch Řepa, který v minulosti prošel týmem coby aktivní závodník. Vojta je sice relativně mladý, ale jeho dvouapůlleté angažmá v Equipo Kern Pharma včetně účasti na španělské Vueltě mu zcela jistě propůjčují příznivou kvalifikaci pro výkon získané funkce. Tým navíc nově najal specializovaného trenéra.

Složení týmu, materiál, závodní program, podpůrný tým. To všechno nese známky minimálně stejné, ale spíše vyšší kvality než letos.

Zbývá ještě správně vyladit týmovou atmosféru, speciálně mezi závodníky. „Z prvních dojmů to vypadá, že atmosféra v týmu je nejlepší, jakou jsem dosud zažil,“ řekl k fenoménu podstatnému pro fungování týmu jeho kapitán Jiří Petruš.