Amenity Extrem Sport Team má za sebou první sezónu na Lapierre

Amenity Extrem Sport Team letos vjel do sezóny 2025 na nových kolech z dílny Lapierre. Tým tvořený dvěma jezdci Tomášem Ševců (27) a Adamem Hlávkou (20) se zaměřuje hlavně na Cross Country Olympic a letos objel jak české, tak zahraniční závody. Jak se jim dařilo a jak hodnotí kola Lapierre a závodní materiál z distribuce Schindler?


Tuzemské i zahraniční starty 2025

"Do letošní sezóny jsem vstupoval po zranění ramene. Příprava probíhala výborně, ale těsně před startem sezóny mě přibrzdily nemoci, takže začátek byl spíš trápení. Postupně se to ale rozjelo. Nakonec z toho bylo několik pódiových umístění i na UCI závodech," hodnotí sezónu Tomáš. Nejlépe se mu dařilo v Maďarsku na XCO UCI C2 Zalaegerszeg a v Polsku na Polském poháru XCO ve Walbrzychu. V obou případech bral bronz.

 


— foto: Jan Steiner

 

Mladší z dvojice, Adam, si nejvíce cení 6. místa na MČR v Short Tracku, 4. místa na Slovenském poháru v Oslanech a 11. příčky z MČR XCO. "Letošní sezóna pro mě byla výsledkově bohužel trošku slabší. Pár závodů se sice povedlo, ale i tak bych se rád pohyboval na vyšších příčkách. Přál bych si zúročit těžkou práci v tréninku, takže už se soustředím na nadcházející sezónu," bilancuje závodní rok 2025 Hlávka.


Poprvé na Lapierre

"Náš závodní materiál je skvělý a v závodech nás vždy dobře podržel," hodnotí výbavu Hlávka. Spolu s kolegou letos poprvé sedlali značku Lapierre. "Zvolil jsem model Lapierre XRM 8.9, hlavně kvůli vyššímu zdvihu (120/110 mm), který mi víc vyhovuje pro můj styl jízdy. Líbilo se mi, že 'kostra' kola je už v základu skvěle osazená – tuhá, lehká platforma rámu, topmodel odpružení Fox s Kashima úpravou a celkově hodně univerzální setup, který zvládne jak maratony, tak technické XCO tratě," popisuje základ své výbavy Tomáš.

 


— foto: Jan Steiner

 

Kola pak s Adamem ještě trochu poladili. Řazení upgradovali na SRAM XX Transmission, což je momentálně špička v přesnosti a spolehlivosti. Výplety zvolili Fulcrum Red Zone Carbon 29 Boost s vnitřní šířkou 28 mm a nevrtaným asymetrickým ráfkem. "Jsou super tuhá a zároveň odpadá nutnost používat bezdušovou pásku a problémy s tím často spojené," pochvaluje si 'fulcrumy' Ševců.

 


— foto: Jan Steiner

 

Karbonové výplety oba obuli do nových plášťů Continental Dubnital 2.4 Trail Grip. "Lehký, rychlý plášť s překvapivě velkým gripem i za mokra," popisuje ho Ševců. Na druhé sadě má ještě Trinotal 2.4 Trail Grip. Tu využívá hlavně do blátivějších podmínek nebo na tréninky v těžším terénu. "Kdybych měl vybrat jeden univerzální pár plášťů, zvolil bych dopředu Trinotal Grip Race a dozadu Dubnital Rapid Trail – kombinace, která funguje skoro všude," dodává k plášťům Ševců.

 


— foto: Jan Steiner

 

Výbavu doplňují osvědčené gripy ESI Chunky pro pevný a komfortní úchop a nášlapné pedály LOOK X-Track Race. Hlavy si duo jezdců z Amenity Extrem Sport Teamu chrání helmou HJC Ibex 3.0 Matt Glossy White. "Díky systému Selfit je super pohodlná, navíc je lehká a perfektně odvětrává i v horku. Odolnost jsem naštěstí letos nemusel testovat a doufám, že to tak zůstane i příští rok," přeje si Ševců.